Wyjątkowy jubileusz Festiny i wielkie zmiany

6 lipca 2018
Festina chrono bike limited

Festina świętuje w tym roku 25-lecie swojego istnienia w świecie kolarstwa. Pełniła przez ten czas rolę oficjalnego chronometrażysty wielu prestiżowych wyścigów oraz sponsora drużyny, która w 1994 roku zwyciężyła Tour de France w klasyfikacji drużynowej. W ramach współpracy z każdym rokiem powstawały nowe modele zegarków Festina Chrono Bike poświęcone wyścigowi. W 2006 roku przyszła kolej na zegarki Festina Tour de Pologne, które w kraju cieszyły się ogromną popularnością.

Ten niezwykły jubileusz stał się zwiastunem znaczących zmian w wizerunku marki, która ogłosiła je na targach Baselworld 2016. Duże zainteresowanie wzbudziła informacja o współpracy z cenionym szkockim aktorem Gerardem Butlerem. Największą sławę przyniósł mu film „300”, gdzie wciela się w rolę legendarnego Leonidasa, ale w swoim dorobku ma też wiele innych udanych produkcji, między innymi „Beowulf – droga do sprawiedliwości”, „RocknRolla”, „Bogowie Egiptu” „Godziny prawdy”, „Prawo zemsty”, „Wysoka fala” czy „Olimp w ogniu”. Warto podkreślić, że Szkot uchodzi nie tylko za utalentowanego aktora i profesjonalistę, ale przede wszystkim normalnego faceta. W młodości studiował prawo na Uniwersytecie Glasgow i został nawet przewodniczącym szkolnego koła naukowego przyszłych prawników. W tym okresie był także wokalistą zespołu Speed. Nie każdy pewnie wie, że podczas kręcenia „Jej wysokość Pani Brown” uratował tonącego chłopca, za co dostał order męstwa przyznawany przez Royal Humane Society.

Butler odgrywa kluczową rolę w najnowszej kampanii Festiny. Nie jest to pierwsza reklama aktora, który zazwyczaj wiąże się z prestiżowymi markami – wcześniej wystąpił w spocie L’Oreal Paris czy Hugo Boss. Kampania „Time to Live” ukazuje 24 godziny z życia osobistego Butlera. Film opublikowany przez oficjalny profil Festina Watches w serwisie Youtube pokazuje dzień Szkota, podczas którego znajduje czas na pracę, sport, pasję i miłość. Najpierw widzimy go w scenie akcji, kiedy z uśmiechem i z charakterystycznym luzem wykańcza przeciwników. Kolejne kadry przedstawiają jak Butler żegluje, gra w rugby. Na koniec tonie w objęciach pięknej kobiety – jest nią Denny Méndez – pierwsza czarnoskóra Miss Włoch. Wszystkie te elementy łączy oczywiście zegarek marki Festina. Warto więc przyjrzeć się, jaki zegarek z dumą nosi Gerard Butler.

Festina mimo nowych założeń nie zrezygnowała z flagowej serii Chrono Bike. Jeden z najnowszych modeli trafił na nadgarstek nowego ambasadora marki. Kultowa kolekcja to czasomierze na eleganckiej bransolecie z czarnej stali, gdzie tarczę zdobią indeksy w kolorze żółtym, czerwonym czy niebieskim. Jest też niebieski model na pasku, z okrągłą kopertą pokrytą powłoką PVD. Każdy zegarek wyposażony jest w chronograf, datownik oraz tryb wyświetlania godziny: 12/24, a trzy subtarcze odpowiedzialne za te funkcje podkreślają ich nowoczesny design. Jeśli więc chodzi o kwestie wizualne – każdy z fanów marki znajdzie coś dla siebie. Do produkcji zegarków Chrono Bike wykorzystano wytrzymałe szkiełko szafirowe, odporne na zarysowania. Przy intensywnym trybie życia, tak jak jest to przedstawione w filmie promocyjnym z Butlerem, z pewnością stanowi to dużą zaletę. Podobnie jak wodoszczelność 100m (plus zakręcany dekielek)

Jeden z ciekawszych modeli to limitowany zegarek Festina Chrono Bike w eleganckiej kolorystyce. Dołączany jest do niego zapasowy gumowy pasek oraz specjalne narzędzie do jego wymiany.

Najnowsza kampania „Time to Live” pozwala spojrzeć na Festina z nieco innej perspektywy, jako wszechstronną markę, która nie skupia się tylko na sporcie i kolarstwie. Slogan Time to Live, czyli czas żyć odpowiada współczesnym trendom prowadzenia intensywnego życia, pełnego emocji i wrażeń.

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply